Refusionspolitik
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller din fuldmagthaver, (ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller fuldmagthaver (ikke transportøren) modtager den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en Lørdag, helligdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Ved fortrydning af vare skal du give os besked om, at du fortryder varen.
Du skal enten sende en besked, et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder. Denne skal sendes til By.Sturm - Rubinolavej 4, 4 th, 2500 Valby, +4541290016, E-mail: by.sturm.dk@gmail.com.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular (link) men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender en meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet (30 dage).
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til Ingrid Marievej 35, 5tv, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæftes kun for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må undersøge varen på samme måde som i en forretning, men du må ikke tage den varen i brug.
Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og den ikke kan sælge igen eller ikke kan sælges til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.
Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den.
Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse.
En kunde, som ønsker at gøre fejl i en bestilt vare gældende, skal kontakte by.sturm snarest muligt, efter at fejlen er opdaget via de kontaktoplysninger, som angives på Webstedet. Når du skal returnere en vare, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i din mail. Du må gerne vedhæfte billeder af både emballage og indhold.
Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen).
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse.
Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Fortrolighedspolitik
Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Forbrug.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: Ec.Europa
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse by.sturm.dk@gmail.com